The Wolf of Wall Street
(1) The Wolf of Wall Street
„Lupul de pe Wall Street” (2013) e o realizare cinematografică marca Martin Scorsese cel care ne-a încântat cu „Goodfellas”, „Casino” sau „Departed” puținele filme inteligente cu gangsteri și mafioți care sunt puse în balanță cu uriașa masă de filme ce tratează același subiect dar cu valoare artistică zero.
1. Prostul agresiv
2. Prostul moralist
3. Prosul cumsecade (vezi finalul recenziei/filmului)
Morala: "Mamă dragă, degeaba ești deștept dacă ești prost!"
revenim,
La finalul maratonului cinematografic de 3 ore (atenție, spoilere!) ni se arată niște cadre în care agentul FBI care l-a îngropat la figurat pe Belfort, citește în metrou de pe un ziar știrea „Stratton Oakmont’s Belfort Sentenced” iar alături de el, tot în același metrou pe judecătoarea care l-a condamnat definitv cum face loc unor călători să coboare, parabola genială care contrastează cu lumea imorală și plină de lăcomie în care se scaldă cei care fac jocurile în lumea banilor și care arată cine câștigă până la urmă.
Jordan Belfort cândva un om de succes care avea lumea la picioare și care „a clădit Stratton Oakmont care însemna însăși America” proaspăt eliberat din închisoare e pus în situația de-a preda tehnici de marketing unor tineri entuziaști dar debusolați. După trei încercări eșuate de-a vedea o vânzare corectă a unui banal stilou, Belfort privește în sala plină de priviri rătăcite și în sinea lui trage o concluzie pe care pe care a tras-o fiecare dintre cei care au văzut filmul: Sunteți pierduți, n-aveți nicio șansă. Oițe în fața Lupului™.
Wisdom, în loc de concluzie:
Se spune că Martin Scorsese ar fi terminat filmul The Wolf of Wall Street înaintea datei lansării lui, cam în timpul în care a izbucnit Criza Financiară, dar a fost împiedicat să-l lanseze întrucât s-ar fi creeat un mare scandal. Mai târziu, Barack Obama a recunoscut că actuala Criză se datorează lăcomiei de pe Wall Street. Verifică informația dacă nu mă crezi!
Ajuns în vârful piramidei, Jordan Belfort e pus să predea tehnici de marketing unor novici (vânzarea banalului stilou). Când ai ajuns în vârful piramidei și crezi că deții controlul suprem și te poți juca la butoane, viața îți demonstrează că abia atunci ești vrednic să o iei de la capăt și să speli picioarele celorlalți.™
Comentarii
Trimiteți un comentariu