(27) Forrest Gump
(1994)

"Să nu lași pe nimeni să spună că e mai bun ca tine, Forrest!"

Forrest Gump e înainte de toate o lecție de viață despre un personaj pe care regizorul Robert Zemeckis s-a simțit obligat să-l construiască după tiparele romanului care a stat la baza scenariului după care s-a realizat ecranizarea: un copil extraordinar, inocent, încet la minte, dar limpede și precis. Nu un idiot, nu un retardat, nu un prostMama spune că prost e cel care face lucruri prostești.

Forrest Gump ne prezintă cu excelență povestea de viață a unui băiat care n-ar fi avut prea mari șanse de supraviețuire în alte epoci, și în alte societăți, pentru a nu avea pretenția de reușită în viață. Reușită care se va materializa prin absolvirea unei facultăți, îndeplinirea stagiului militar, (pentru ca ulterior să devină erou de război), câștigarea campionatului mondial de tenis de masă, pescar de succes pe un vas de pescuit creveți care îi va aduce bogăția ce se va desăvârși în co-fondarea companiei Apple, a "fruit company". Asta e ascensiunea și drumul vieții lui Forrest, relatată pe scurt în câteva rânduri, ce în film sunt prezentate detaliat, atrăgător, plin de sens și profunzime.

Tom Hanks face rolul carierei sale fiind totodată filmul care a dat celebrele replici ce au fost preluate și de alte filme, cu referire, firește. Replici precum: Run, Forrest, run! sau My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

În film apar personalități importante care au marcat destinul acelor vremuri în care se situează povestea lui Forrest Gump. Personaje precum foștii președinți John Fitzgerald Kennedy, Richard Nixon sau Lyndon Johnson, fostul guvernator George Wallace, precum și mari artiști de renume mondială precum John Lennon, membrul trupei The Beattles sau un călător care s-a cazat în vila familei Gump și care se inspiră de la dansul încrucișat a lui Forrest și învață un nou pas de dans, acesta dovedindu-se a fi chiar regele Rock 'N Roll-ului - Elvis Presley.

Prin ochii băiatului și mai târziu a adultului Forrest Gump se face o trecere în revistă a evenimentelor majore din istoria Americii din anii  '50 până în anii '90 printre care și Războiul din Vietnam a cărui vetran și erou devine. Ecranizarea ne arată și o poveste de dragoste (neconvingătoare însă) între Forrest și Jenny, prietena lui din copilărie la care vrea să ajungă cu autobuzul, iar în timp ce așteaptă în stație pe bancă, începe să le spună unor necunoscuți care păreau a-și vedea de ale lor, povestea lui. O poveste extraordinară!

Filmul s-a bucurat de o imensă popularizare și un enorm succes, atât în rândul publicului, devenind o emblemă, cât și în rândul criticilor, fiind laureat a 6 premii Oscar la categorii majore: Cel mai bun film, cea mai bună regie, cel mai bun actor, cel mai bun scenariu, efecte vizuale speciale și montaj.