Postări

Se afișează postări din martie, 2017

Silence: Puterea Credinței

Imagine
(24) Silence (2016) "Și eu mă rog, Rodrigez. Dar nu ajută. Continuă să te rogi, dar roagă-te cu ochii deschiși!" Silence (23 decembrie 2016)   sau Silence: Puterea Credinței  e o ecranizare de mare clasă, a unui regizor de mare clasă, Martin Scorsese , ce are ca temă credința, puterea (sau slăbiciunea ei) și arată cât de departe sunt oamenii în stare să meargă pentru a sluji un crez .  Silence: Puterea Credinței ,   e un nume prost ales de către cei care au tradus titlul original Silence , dar cumva o greșeală scuzabilă având în vedere că s-a încercat o clarificare succintă a subiectului filmului, pentru a avea o idee vagă și îngustă despre film, dar nescuzabilă având în vedere că Scorsese s-a referit strict la Tăcerea lui Dumnezeu, (cel omnipotent, omniprezent, omniscient și pururea iubitor), referitor la suferințele, caznele și durerile paroxistice ale celor care sunt în stare să-și dea și viața decât să gândească. Nu asta am vrut să spun, îmi cer scuze:

Imagine
(23) The Shining (1980) "Come on Dany! Come and play with us! Forever, and ever, and ever" Pe lângă faptul că am avut plăcerea să revăd această capodoperă semnată de maestrul Stanley Kubrick, totodată am descoperit noi elemente odată cu trecerea timpului (să tot fie vreo 5 ani de când am văzut The Shining ), elemente și observații pe care încerc să le inserez în recenzia pe care urmează să o prezint. Prin prezenta recenzie, sper să-mi fac atins scopul de a te face să-l revezi, iar pentru cei ce nu l-au văzut ...ei bine, e păcat să treci peste această producție muncită asiduu de Kubrick, un thriller cu nuanțe de horror, un film clasic a cărui secvențe au ajuns pe cărțile de profil, fiind totodată niște adevărte embleme ca să nu mai amintesc de replicile celebre precum: "Wendy, I'm home!"  sau răcnetul nebun a lui Jack Nicholson : "Heeeeeeere's Johny!" The Shining e punerea în scenă a romanului omonim al lui Stephen King ,

Pretty Woman

Imagine
(22)  Pretty Woman (1990) "Lucrurile rele sunt mai ușor de băgat în seamă, have you notice that?" E mai mult decât o teorie conform căreia prostituatele au sentimente, trăiri, emoții, suflet, caracter și uneori sunt superioare moral cu mult celor care trăiesc după normele dezirabile ale societății. Contextul de viață și conjunctura le-a forțat pe unele din ele să ia acest drum al nelegiurii și al comportamentului deviant, care constituie un subiect tabu în toate societățile contemporane. Pretty Woman își propune să aducă în discuție acest element, în frumoasa poveste de dragoste ce-i are ca protagoniști pe magnatul Edward Lewis ( Richard Gere ) și tânăra prostituată, dar amabila și inteligenta Vivian ( Julia Roberts ) - cele două staruri consacrate și în vogă ale Hollywood-ului la vremea acea, adică la începutul anilor '90. Producția lui Garry Marshal  ne prezintă la început cele două lumi paralele în care trăiesc personajele noastre: lumea celor

T2: Trainspotting 2

Imagine
(21)  T2: Trainspotting 2 (2017) Așteptat de ani bun i d e către fanii primului  Trainspotting , și nu numai, ecranizarea absolut superbă a lui  Danny Boyle , pe care nu mi-am permis să o ignor în Cronica de film începută acum 2 ani, ne aduce după 20 de ani față în față cu aceleași personaje nonconformiste pe care fanii primului  Trainspotting , printre care și eu, le consideră absolut încântătoare. Deși am decis acum aproape un an să nu mai continui Cronica de film,  Trainspotting 2  e un eveniment cinematografic, care m-a făcut să iau pana din sertar și să mă reapuc de scris și de proiect. Totodată,  Trainspotting 2  e singurul film pe care l-am recenzat fără telecomanda în mână pentru a pune stop-cadru și a-mi scrie ideile și observațiile, întrucât la ora scrierii acestei recenzii, filmul rulează în cinematograf. Trainspotting 2  are un storyline diferit față de primul și îi prezintă pe cei 4 foști buni prieteni:  Mark Renton ,  Spud ,  Sick Boy  și mereu pusul